انتخاب فرش اتاق خواب دخترانه،پسرانه و عروس
نوشته شده توسط : لیلا

با توجه تنوع فرش ها انتخاب فرش اتاق خواب کار دشواری به نظر می رسد . اتاق بدون فروش دکوراسیون سرد و بی روحی دارد . اتاق خواب یکی از اتاق هایی است نقش فرش در آن مهم است . علاوه بر حس خوبی که هنگام راه رفتن روی آن ایجاد می شود فرش می تواند به دکوراسیون داخلی نقش و رنگ بدهد و تاثیر زیادی در تغییر آن دارد. .

فرش اتاق خوابفرش اتاق خواب

انتخاب ابعاد فرش

انتخاب درست ابعاد فرش روی زیبایی و دکوراسیون اتاق خواب تاثیر زیادی دارد . فرش نباید خیلی بزرگ باشد که به دیوار ها بچسبد ، فاصله بین دیوار و فرش با توجه به ابعاد اتاق می تواند بین ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر باشد . هرچه اتاق بزرگتر باشد باید فاصله بیشتری بین لبه فرش و دیوار در نظر بگیرید . مبلمانی که داخل اتاق خواب قرار می گیرند یا باید پایه های آنها کامل روی فرش قرار بگیرد و یا حدودا ۱۰ سانتیمتر بین پایه های مبلمان و لبه فرش فاصله باشد . و نکته دیگر اینکه ابعاد فرش را باید طوری انتخاب کنید که مانع باز و بسته شدن درب اتاق و یا کمد نشود و مزاحمت ایجاد نکند .

پهن کردن فرش زیر تخت خواب

برای کسانی که می خواهند فرش را زیر تخت خواب پهن کنند می توانند این کار را به دو صورت انجام دهند . حالت اول اینکه فرش را کامل زیر تخت خواب پهن کنید و حالت بعدی اینکه دو سوم پایینی تخت خواب زیر تخت خواب قرار گیرد و فرش حدودا ۴۰ سانتیمتر از زیر تخت بیرون بزند .

فرش اتاق خوابفرش اتاق خواب

فرش کنار تخت خواب

 افرادی هستند که دوست ندارند زیر تخت خواب فرش پهن کنند و زیبایی تخت خوابشان گرفته شود ، این افراد باید دو فرش کوچکتر در دو طرف تخت خواب پهن کنند . برای اتاق های کوچک فرش ۳ متری و برای اتاق های بزرگ فرش ۵ متری مناسب است . طبق قاعده ای که قبلا گفتیم یا باید فرش را طوری پهن کنیم که پایه های تخت خواب کاملا روی فرش قرار بگیرید و یا حدودا ۱۰ سانت فاصله بین لبه فرش و پایه های تختخواب باشد . بهتر این است که فرش کامل زیر پایه ها قرار گیرد تا هنگامی که می خواهید از روی تخت خواب پایین بیایید و یا لبه آن بنشینید پاهایتان روی یک کفپوش نرم و لطیف قرار گیرد .

فرش اتاق خواب عروس

فرش اتاق عروس بهتر است از بین فرش های پرز کوتاه انتخاب شود تا هم به نظافت کمتری احتیاج داشته باشد و هم راحت تر بتوانید ان را جارو و نظافت کنید . اگر اتاق خواب عروس بزرگ است و سبک دکوراسیون آن هم کلاسیک است می توانید از فرش های ایرانی با طرح و نقش و رنگ های مختلف استفاده کنید ولی برای اتاق های کوچک با سبک مدرن بهتر است از فرش های ساده و تک رنگ انتخاب کنید تا اتاق شلوغ و کوچک تر دیده نشود . هر چه اتاق کوچک تر است باید رنگ های شاد و روشن انتخاب کنید تا اتاق بزرگتر و دلباز تر نشان داده شود . فرش های گرد برای اتاق خواب مناسب نیستند و زیبایی دکوراسیون اتاق را می گیرند . فرش اتاق خواب بهتر است چهار گوش باشد تا به دکوراسیون اتاق خواب زیبایی بیشتری بدهد .

فرش اتاق خوابفرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب دخترانه

برای کودکان انتخاب طرح و رنگ فرش و همچنین جنس و کیفیت آن خیلی مهم است چون کودکان بیشتر روی زمین بازی می کنند و فرش با سلامت آنها در ارتباط است . فرش اتاق نوجوان را می توانید با سلیقه و نظر خودش انتخاب کنید . برای نوجوانان دختر فرش را از طرح های فانتزی و دخترانه انتخاب کنید . رنگ فرش نیز بستگی به رنگ دیگر وسایل دکوراسیون اتاق و سلیقه فرد دارد . رنگ فرش برای دختر خانم ها بیشتر از رنگ های روشن و گرم مثل صورتی و نارنجی انتخاب می شود .  

فرش اتاق خواب پسرانه

برای اتاق خواب پسرانه از فرش های پرز کوتاه استفاده کنید تا راحت تر بتوانید آن را نظافت کنید . پسران ممکن است بیشتر از دختران فرش اتاق خواب خود را کثیف کنند برای همین بهتر است از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید و همچنین جنس و کیفیت آن طوری باشد که بشود برای بار ها آن را شست . رنگ فرش اتاق خواب پسرانه را از رنگ های سرد مثل آبی ، زرشکی و خاکستری انتخاب کنید .

فرش اتاق خواب نوجوانفرش اتاق خواب نوجوان



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: